(P.S. Tərcümə yazı- Azərbaycan Xalq Qəhrəmanları Səttər
xan (1868-1914), Şeyx Məhəmməd Xiyabani (1880-1920), Seyid Cəfər Pişəvəri
(1892-1947) və Ümummilli lider Heydər Əliyevin (10 may 1923- 12 dekabr 2003) əziz
xatirələrinə ithaf olunur).
Mixael Laytman yazır:
Həyatda
biz daim nədənsə qorxuruq. Biz öz canımız və yaxınlarımızın həyatı üçün
qorxuruq. Sağlamlığımızı, işimizi, pulumuzu, dostlarımızı itirəcəyimizdən
qorxuruq... Amma başqa nələr olacağını heç vaxt bilmirsən. Halbuki ətrafa nəzər
salsaq görərik ki, qorxu və narahatçılıq həyatın əsasını təşkil edir. Heyvanlar
daim öz varlığına, yuvasına, nəslinə, sürüsünə əhəmiyyət verir. Yaşamaq onların
bütün həyatıdır. Onlardan hansı həzz haqqında düşünür? Bizə elə gəlir ki, quş
ağacın üstündə oturub oxuyur, ona görə ki, onun üçün hər şey yaxşıdır.
Mən “Faust” deyiləm
(tərcüməçi: Burada “Faust” İohan Volfqanq fon
Hötenin fəlsəfi dram əsəri nəzərdə tutulur).
Əslində
biz həyatı heç anlamırıq. Elə bir canlı yoxdur ki, özünü daim narahat hiss etməsin.
Əks halda bu yaradılış olmazdı. Axı, bütün yaradılışın əsası həzz almaq istəyidir.
Ola bilməz ki, mən də “Faust” kimi həzzin zirvəsinə çatmışam və həyatımda başqa
heç nəyə ehtiyacım yoxdur deyəm. Narahatlıq bizim daimi vəziyyətimizdir və heç
vaxt bitməyəcəkdir. Deməli, məsələ narahatlıq və qorxudan necə qurtulmaqda
deyildir. Cəmiyyətdə hər kəsə elə bir dəstək necə vermək olar ki, o, həmişə
balanslı vəziyyətdə olsun. Belə ki, onun bütün təlaş və qayğıları elə bir səviyyədə
olsun ki, onları idarə edə bilsin. Çaxnaşmasın, amma taleyinə də tam biganə
olmasın. Baxmayaraq ki, təəssüf ki, bu gün belə insanlar daha çoxdur. Başqa
sözlə desək, insan nəsli nəsildən-nəslə dəyişdiyi kimi, özünü dolandırmaq, ailə
qurmaq, övlad böyütmək, həyatda irəliləmək üçün kifayət qədər qayğısı
olmalıdır. Digər tərəfdən, o, özünü kifayət qədər inamlı və rahat hiss etməlidir,
yəni onu dəstəkləyən müəyyən bir neytral tarazlıq nöqtəsi olmalıdır.
Biz qorxmağa çox öyrəşmişik
Bu arada
biz şüurumuzdan asılı oalmayaraq qorxu içində yaşayırıq, çünki buna öyrəşmişik.
İnsan hər zaman ifrata varır. O, ya cəmiyyət haqqında eşitmək istəmir və ondan
kimsəsiz adaya qaçmağa hazırdır, ya da əlinə silah alıb ətrafındakıları güllələyir.
Bir vaxtlar var idi ki, qonşu küçədə nə baş verdiyi bizi qətiyyən maraqlandırmırdı.
Bu gün dünyanın o tərəfində baş verənlərlə maraqlanırıq, çünki bu bizə toxunur,
bizə təsir edir. Problemin kökü də
buradadır. Qərar isə cəmiyyətin əlindədir.
Cəmiyyətdə insan dulusçu əlindəki gil kimidir
İnsanın yaşadığı mühit ona 100% təsir edir. Ona görə də cəmiyyəti elə təşkil etməliyik ki, televiziya verilişləri və digər süni qorxu və təhdid ifadələri əvəzinə cəmiyyətdə insan sadəcə normal yaşasın. Bu, insandan həqiqəti gizlətmək, onu həyatdan ayırmaq və pis nəsə demək deyildir. O, xəbərləri bilməlidir, lakin onlar adekvat şəkildə təqdim edilməlidir. Müasir dövrdə “qan sanki televizordan axır” kimi yox. Axı kimsə qəsdən bütün bu xəbərləri, qorxuları, təzyiqləri bizə təsir etmək üçün yaradır. Bunu nə qədər enerjili edirsə, bir o qədər diqqəti cəlb edir və bundan sonra özünü tanıtmaq üçün istifadə edir. Niyə biz ondan asılı olmalıyıq?
Əgər həqiqətən ciddi, həyatı dəyişən bir şey baş
verərsə: sunami, vulkan püskürməsi, müharibə, ciddi iqtisadi problemlər, bu
başqa məsələdir. Amma aldığımız xəbərlərin 100%-i olmasa da, 99%-i mənfəətdən
başqa heç bir marağı olmayan məsuliyyətsiz insanlardan gəlir. Buna görə də,
özünüzü lazımsız narahatlıqlara və narahatçılığa salmamaq üçün ümumi mühitdən gələn
hər şeyi süzgəcdən keçirmək lazımdır. Axı onlar bizim üçün böyük daxili yüklənmələr
və dəhşətli sensasiyalar yaradır. Xoş olmayan reaksiyalar şüuraltında yerləşir,
bədənimizin müxtəlif sistemlərinə nüfuz edir, işlənir və yadda qalır. Bu həyəcanverici
reaksiyaların sayı bu gün o qədərdir ki, təbii sistemlərimiz onları idarə edə
bilmir.
Bununla bağlı nə etməliyik?
Bu gün cəmiyyətimiz
daha da pisləşib, daha eqoistləşib. Bu, xüsusilə uşaqlarda nəzərə çarpır. Artıq
uşaq bağçasında uşaqlar arasında rəqabət yaranır. 3-4 yaşlarında oaln uşaqlar əvvəllər
8-9 yaşlarında olduğu kimi əqli cəhətdən inkişaf etmişlər. Əgər əvvəllər uşağa
6-7 yaşından həmyaşıdları lazım idisə, bu gün uşaqlar 2-3 yaşından bir-biri ilə
oynayırlar. Onlar artıq sosial bacarıqlara sahiblənir, rəqabət aparmağa, istəkləri
qəbul etməyə başlayırlar. Məktəb cəmiyyəti haqqında deyiləcək bir şey yoxdur:
sinifin şəhzadəsi, qəhrəman, yaxın olan və ya uzaqlaşdırılmışlar .... 40-50 il əvvəl
uşaqlar daha sadə idilər.
Buna nə qarşı praktik olaraq çıxa bilərikmi?
Psixoloqların
necə işlədiyinə baxın. Onlar insanları kiçik qruplarda toplayırlar ki, iştirakçılar
bir-birini dəstəkləsinlər. Qarşılıqlı təsir edərək, içərisində mövcud olduqları
bir növ qoruyucu divar qururlar. İnsanlar qorxulu heyvanlar kimi içəri girirlər,
lakin qrupa qoşularaq bir-birlərini dəstəkləyirlər və özlərini daha inamlı hiss
edirlər. Beləliklə, mühazirələr, seminarlar və dəyirmi masa müzakirələri vasitəsilə
hər kəs üçün bir növ qoruyucu divara çevriləcək bir cəmiyyət formalaşdıra bilərik.
Belə cəmiyyətdə insanlar başqalarından təkcə
müdafiə deyil, həm də yaxşı təsir alacaqlar. Məsələn, mənim müəllimim Barux
Aşlaq yumoru çox sevirdi, ziddiyyətlərin birləşməsi birdən gülməli bir şeyə səbəb
olan yaxşı bir zarafatla bitirdi. Həll edilməyən problem zarafatla gözlənilmədən
birdən həll olunurdu. Düşünürəm ki, mehriban mühitlə yanaşı, yumor narahatlıq və
təşviş üçün yaxşı bir dərman ola bilər. Əsas odur ki, biz buna sistemli şəkildə
yanaşaq. Xeyirxah mühitə təkcə problemlərə ara vermək fürsəti kimi deyil,
firavan yaşamaq üçün həyati bir vasitə kimi ehtiyacımız olduğunu dərk etməliyik.
Yazının mənbəyi: https://www.michaellaitman.com/ru/articles/hvatit-boyatsya/
Şəkillərin mənbəyi: wikipedia.az
İstinad: https://multiurok.ru/files/qorxmaga-son-mixael-laytman-yazir.html
Rus dilindən tərcümə:
Əsədov Seyyub Əsəd oğlu - Şirvan şəhər T. Bağırov
adına 11 №-li tam orta məktəbin tarix müəllimi, “Ən yaxşı müəllim” müsabiqəsinin
(2015-ci il), “Elektron Təhsil” Respublika Müsabiqəsi, “Təhsildə ən yaxşı
İnternet resursları” nominasiyası qalibi (2017-ci il), Respublika “Pedaqoji
Mühazirələr”inin (2003-cü il III dərəcəli Diplom və 2019-cu il Tərifnamə) təltifçisi,
Təhsildə inkişaf və innovasiyalar üzrə IV qrant müsabiqəsinin (2020) qalibi
(“V-XI siniflərdə tarix fənninin tədrisi metodikası” adlı metodik vəsait müəllifi),
Azərbaycan Respublikası “Təhsil Şurası” İB-nin İdarə Heyətinin üzvü