Yaradan
bizdə necə təzahür edir
“Ali aləmlərin dərk edilməsi” kitabından fraqmentlər
Mixael Laytman yazır:
İstənilən fəaliyyət növü ilə məşğul olan insan işlədiyi
obyektlərin hissiyyatında tədricən xüsusi təcrübə əldə etməyə başlayır. Buna görə də, dünyada
elə bir şey yoxdur ki, insan ilk vaxtlar bu cismi hiss etməsə belə, vərdişin
gücü ilə onu hiss etməyə başlayır. Yaradanla bizim aramızda olan fərq nəyinsə
hissiyyatında və ya dərk edilməsindədir: biz özümüzü və hiss obyektini ayrıca dərk
edirik. Bir şeyi hiss etmək üçün qavrayıcı ilə hiss obyekti arasında müəyyən
bir əlaqə lazımdır, onları birləşdirən, hiss zamanı ümumi olan bir şey lazım
olur. İnsan ətrafındakı hər şeyi yalnız duyğu vasitəsilə dərk edir və hiss
etdiyi şey onun tərəfindən etibarlı, doğru məlumat kimi qəbul edilir. Bizi əhatə
edəni obyektiv görə bilməyərək, hisslərimizin bizdə yaratdığı mənzərəni həqiqət
kimi qəbul edirik. Kainatın hisslərimizdən kənarda necə göründüyünü, digər
duyğu orqanları ilə bir varlığa necə görünəcəyini bilmirik. Biz reallığın bütün
ətrafdakı mənzərəsini yalnız onun hissiyyatı vasitəsilə dərk edirik və hiss
etdiyimiz şey isə etibarlı şəkil kimi qəbul etdiyimiz şeydir. Kabalistlər
yazırlar ki, kainatda Yaradandan və Onun
yaratdığından başqa heç kim yoxdur. Buna əsaslanaraq deyə bilərik ki, hər
birimizin qəbul etdiyi mənzərə və o hisslər Yaradanın şüurumuza təzahürüdür və
mənəvi yüksəlişin hər mərhələsində bu mənzərə getdikcə həqiqətə yaxınlaşır, o
vaxta qədər ki, yüksəlişin son mərhələsində insan Yaradanın özünü və yalnız Onu
dərk etmir. Odur ki, bütün aləmlər, bizdən kənarda qavradığımız hər şey yalnız
bizə, yəni bu şəkildə dərk edən insana münasibətdə mövcuddur. Əgər insan indiki
anda Yaradanı və Onun öz üzərində nəzarətini hiss etmirsə, bu, qaranlıqda
oturmaq kimidir. Eyni zamanda, o, qaranlıqda olsa da, heç bir şəkildə təsdiq edə
bilməz ki, təbiətdə günəş ümumiyyətlə yoxdur, çünki onun hissləri subyektivdir,
ona görə də yalnız özünə münasibətdə mühiti dərk edir. Əgər insan Yaradanı və
Ali idarəni inkarının sırf subyektiv və dəyişkən olduğunu başa düşsə, o zaman
iradə səyi ilə, kitabların, müəllimlərin köməyi ilə belə bir vəziyyətdən çıxmağa başlaya bilər. Sonra
dərk etməyə başlayar ki, Yaradan onun üçün xüsusi olaraq belə zülmət halları
yaradır ki, o, Yaradanın köməyinə ehtiyac duysun və ona yaxınlaşmağa məcbur
olsun. Həqiqətən də, Yaradan yaxın olmaq istədiyi şəxslər üçün belə şəraiti
xüsusi olaraq yaradır. Dərk etmək lazımdır ki, insan məhz zülmətdən yüksəlməklə
öz Yaradanına sevinc bəxş edir, çünki insan zülmətdən nə qədər yüksəlirsə, o,
Yaradanın böyüklüyünü bir o qədər aydın
və düzgün şəkildə dərk edə bilər. Amma qaranlıq hissi, Yaradanın nəzarətinin
gizlədilməsi zamanı insanın heç olmasa zəifliyini hiss edənə qədər kitabın, müəllimin
köməyi ilə cəhd etməkdən, belə bir vəziyyətdən çıxış yolu axtarmaqdan başqa çarəsi
yoxdur. işıq şüası – Yaradanı hiss etməyin zəif hissidir və Yaradan haqqında
daimi düşüncələri ilə güclənərək kölgələrdən işığa çıxmağa qadirdir. Amma insan
bu fürsətdən istifadə etməsə və işığa çatmağa çalışmasa, Yaradan ondan tamamilə
gizlənər, tam qaranlıq çökər. İnsan reallığa və ağlına laqeydcəsinə yanaşsa əvvəllər hansısa mənəvi məqsədlərlə
necə yaşaya biləcəyini təsəvvür belə edə bilməz. Tam qaranlıq vəziyyət Yaradan
onu yenidən ən azı kiçik bir işıq şüası ilə işıqlandırana qədər davam edər.
İnsanın istəklərinə onun ruhi nur və ya həzz ala biləcəyi qab da deyilir. Lakin
bu istəklər öz təbiətinə görə mənəvi işığın xassələrinə bənzəməlidir, əks halda
işıq ruhi obyektlərin uyğunluq qanununa görə onlara daxil ola bilməz:
yaxınlaşma və ya kənarlaşdırma və yaxud qarşılıqlı nüfuz və əlaqə yalnız xassələrin
oxşarlığı prinsipinə əsasən baş verir. Odur ki, insan qəlbini nə qədər eqoizmdən
təmizləyə bilsə, işığın xassələri ilə qabın uyğunluğu qanununa görə qəlbi də o
dərəcədə Yaradan hissi ilə dolacaqdır. Yaradanın onun üçün yarada biləcəyi
bütün mümkün hallar içərisindən ən yüksəkdən ən aşağıya qədər Yaradanın indiki
vəziyyəti ən yaxşısı kimi seçdiyini təsəvvür edən insan, olduğu halların hər
hansı birindən yüksəlməyə, daha mənəvi tərəqqiyə başlaya bilər. Yəni, onun üçün
ən tənəzzüllü və ümidsiz görünsə də, indiki ruh halından, əhval-ruhiyyəsindən və
xarici şəraitdən daha yaxşı və faydalı bir vəziyyət ola bilməz. Bunu dərk edən
insan sevinər və ümidsiz vəziyyətdə olmaqla Yaradandan kömək diləmək, Ona şükür
etmək fürsəti əldə edər.
Mənbə:
https://www.michaellaitman.com/ru/articles/kak-tvorecz-proyavlyaetsya-v-nas/
Rus dilindən tərcümə etdi:
Əsədov Seyyub Əsəd oğlu - Şirvan şəhər T. Bağırov
adına 11 №-li tam orta məktəbin tarix müəllimi, “Ən yaxşı müəllim” müsabiqəsinin
(2015-ci il), “Elektron Təhsil” Respublika Müsabiqəsi, “Təhsildə ən yaxşı
İnternet resursları” nominasiyası qalibi (2017-ci il), Respublika “Pedaqoji
Mühazirələr”inin (2003-cü il III dərəcəli Diplom və 2019-cu il Tərifnamə) təltifçisi,
Təhsildə inkişaf və innovasiyalar üzrə IV qrant müsabiqəsinin (2020) qalibi
(“V-XI siniflərdə tarix fənninin tədrisi metodikası” adlı metodik vəsait müəllifi),
Azərbaycan Respublikası “Təhsil Şurası” İB-nin İdarə Heyətinin üzvü