Süni
intellektin təhsil sahəsində tətbiqi getdikcə genişlənir və bu, təhsil siyasətçiləri
və mütəxəssislər tərəfindən ciddi şəkildə araşdırılır. Bu istiqamətdə tədqiqatlar aparan
platformalardan biri də tanınmış nəşr olan “EdWeek”dir. Burada təhsil təcrübələri
və təhsil siyasətləri haqqında xəbərlər, ətraflı təhlillər və hesabatlar təqdim
olunur. Yaxın günlərdə bu platformada “Foundry10” təhsil təşkilatının baş elmi
işçisi Cenifer Rubinin “Süni intellektin “çoxşaxəli etikası” haqqında” məqaləsi
nəşr olunub. Məqalədə müəllimlər və tam orta məktəb şagirdləri arasında süni
intellektin mənimsənilməsi ilə bağlı etik məsələlər 15 müəllim və 33 şagirdin
iştirakı ilə araşdırılıb. Araşdırma təhsildə süni intellektlə bağlı kompleks
qavrayış və narahatlıqları müəyyən etməyi hədəfləyib. Tədqiqat nəticəsində
“ChatGPT” kimi süni intellekt alətlərinin dərs planlaşdırılması və oyun əsaslı
tapşırıqlarda effektiv olduğu aşkar edilib. Lakin süni intellektin yaratdığı məlumatların
etibarlılığı ilə bağlı problemlər də mövcuddur. Məqalədə həmçinin süni
intellekt alətlərinin cavablarının yenilənməməsi və təhsil standartlarına uyğun
olmaması vurğulanır. Bu, süni intellektin tədris keyfiyyətinin artırılmasında
faydası ilə bağlı müəyyən şübhələr yaradır. Bundan əlavə, müəllimlər şagirdlərin
tapşırıqları yerinə yetirməkdə süni intellektdən hədsiz dərəcədə istifadəsinin
onların tənqidi düşünmə bacarıqlarını zəiflədəcəyindən narahatdırlar.
Etik məsələlər və bununla bağlı
nümunələr:
Akademik
dürüstlük
Süni intellekt alətləri, xüsusilə mətn yaratma
qabiliyyəti olan “ChatGPT” plagiat riski yarada bilər. Belə ki, şagirdlər süni
intellektin köməyi ilə yazılmış tapşırıqları öz işləri kimi təqdim edə bilərlər.
Nümunə üçün bir şagird, esse yazarkən süni intellektdən istifadə edərək mövzu
haqqında geniş məlumat və struktur əldə edir, lakin bunun fərdi təhlili olmadan
təqdim edir. Bu da, öz növbəsində, akademik dürüstlüyün pozulmasına gətirib
çıxarır.
Tənqidi düşünmə bacarıqlarının zəifləməsi
Süni intellektə həddən artıq asılılıq
şagirdlərin tənqidi düşünmə və problem həlletmə bacarıqlarını zəiflədə bilər.
Belə ki, şagirdlər mürəkkəb məsələlərin həllində süni intellektə güvəndikdə özlərinin
yaradıcı və analitik düşünmə bacarıqları inkişaf etməyə bilər. Məsələn,
riyaziyyat tapşırığını həll etmək əvəzinə, şagird süni intellektdən hazır
cavabları tələb edə bilər.
Etibarlılıq və yenilənmə problemləri
Süni intellekt alətlərindən əldə olunan məlumatların
həmişə etibarlı və yenilənmiş olmaması tədris prosesinə mənfi təsir göstərir.
Müəllim dərs planlaşdırarkən “ChatGPT”dən aldığı məlumatın köhnəlmiş
olub-olmadığını araşdırmalıdır. Çünki bu, şagirdlərə yanlış və ya aktual
olmayan məlumatların ötürülməsinə səbəb ola bilər.
Qiymətləndirmə və rəy verməkdə etik
dilemmlar
Bununla yanaşı, müəllimlər qiymətləndirmə
prosesində süni intellektin istifadəsi ilə bağlı ciddi etik məsələlərlə
qarşılaşa bilərlər. Süni intellektdən istifadə edilərək yazılmış bir esse müəllim
tərəfindən qiymətləndirilir. Lakin müəllim yazının süni intellekt tərəfindən
yaradıldığını bilmədiyi üçün düzgün qiymətləndirmə və rəy vermə prosesində çətinlik
çəkə bilər.
Etik çərçivələrin zəruriliyi
Məqalədə qeyd edilib ki, şagirdlər və müəllimlər
süni intellektin istifadəsi üçün aydın təlimatlara və etik çərçivələrə ehtiyac
duyurlar. Tədqiqatda şagirdlər süni intellektin plagiat üçün deyil, esse
mövzuları və ya qrammatikanın dəqiqləşdirilməsi kimi humanitar tapşırıqlarda
istifadə edilməsini vurğulayıb və etik narahatlıqlarını bildiriblər.
İştirakçılar məktəblərində strukturlaşdırılmış siyasətlərin və etik çərçivələrin
tətbiqinin vacibliyini qeyd ediblər.
Beləliklə,
süni intellektin təhsildə istifadəsi üçün hərtərəfli etik təlimatlara və təhsil
strategiyalarına təcili ehtiyac var. Müəllimlər, təhsil siyasətçiləri və
şagirdlər texnologiyanın öyrənmə mühitində ədalətli və effektiv inteqrasiyasını
təmin etməli və idarə etməlidirlər. Süni intellekt təhsil mühitinə nüfuz etməyə davam etdikcə, bu
etik məsələlərin həlli və balansın təmin edilməsi təhsilin keyfiyyətini və ədalətliliyini
qorumaq üçün vacibdir.
Mənbə: https://www.edweek.org/technology/4-things-to-know-about-ais-murky-ethics/2024/06
Qaynaq: https://muallim.edu.az/news.php?id=30953
#AzərbaycanMüəllimi
#Süniİntellekt #ChatGPT