Müasir mənada “məktəb” anlayışı XVIII əsrin II
yarısında, sənaye inqilabı zamanı meydana çıxmışdır. Maşın istehsalına geniş
keçid, istehsal işçilərinə böyük tələbat yaratdı və konveyer məktəbi zavod və
fabrikləri işçi qüvvəsi ilə təmin etməyə başladı. Ancaq bu gün bu texnika nəinki
köhnəlmişdir, hətta o, faydalılığını çoxdan bitirmişdir! Lakin bu, həm də o
deyildir ki, müəssisə işçiləri üçün tələblər dəyişib. Məktəb sisteminin
prinsipləri əvvəldən yanlış olubdur. Uşaqda özünə və dünyaya düzgün münasibət tərbiyə
edilməyibdir. Bunun nəticələri isə acınacaqlıdır və biz bunun öz gözlərimizlə
şahidi oluruq: təhsil səviyyəsi həmişəki kimi aşağıdır, zorakılıq, aramızdakı
nifrət, ailələrin dağılması, ətraf mühit vəziyyətinin fəlakətli olması və s. və
il. Siyahı uzun ola bilər. Ona görə də bu gün tərbiyə və təhsildə tamamilə yeni
yanaşma lazımdır. Bəs bu nə deməkdir? Əvvəla, bu, prioritetlərin dəyişməsidir,
yəni əvvəlcə tərbiyə, sonra isə təhsil. Niyə? Çünki bunsuz yeni, qlobal,
inteqral dünyada yaşamaq mümkün deyil. Biz bütün “Ətraf mühitin mühafizəsi” təhsil
proqramlarımızı “İnsan təbiətin tərkib hissəsi kimi” maarifləndirici
proqramlarla əvəz etməliyik. Axı məsələ təbiəti çirklənmədən təmizləmək,
ekosistemi bərpa etmək deyil, hər şeyin “bir təbiət” olduğu vahid sistem
yaratmaqdır, “insan və təbiət” deyil. Bizə dünyanın yeni paradiqmasına
ehtiyacımız var ki, hamımız hər bir hüceyrənin və hər bir orqanın - insandan
dövlətə qədər - rifahının əməkdaşlıqdan və ümumi mənafeyə qayğıdan asılı
olduğunu dərk etsin.
Uşaq bağçalarından tutmuş ali məktəblərə qədər
bütün təhsil müəssisələrində təhsil proqramlarına yeni bir fənnin - qarşılıqlı
məsuliyyət, ya da qarşılıqlı zəmanətin daxil edilməsi lazımdır. Onun əsas
prinsipləri bunlardır:
İnsan tərbiyəsi
Məktəbin məqsədi şagird attestatı almaq üçün quru
biliklərin ötürülməsi ilə məhdudlaşmır. Məktəb dünyanın obyektiv reallıqlarını
dərk edən insan yetişdirməlidir. Məzun yadlaşmanın öhdəsindən gəlməli və digər
insanlarla güclü, sağlam bağlar qurmağı bacarmalıdır.
Ətraf mühitə təsir
Uşaq mühiti uşağa təsir edən əsas amildir. Ona görə
də uşaqlardan mini-cəmiyyət, hamının qayğısına qaldığı kiçik bir ailə yaratmaq
lazımdır. Belə bir mühitdə böyüyən uşaq eyni cəmiyyəti məktəb divarlarından kənarda
qurmağın vacibliyini dərk edir. Uşaqlar valideynlərin, müəllimlərin təsiri
altında, kütləvi informasiya vasitələrinin təsiri altında, eləcə də xarici
ünsiyyət mühitinin təsiri altında olurlar. Əksər hallarda uşağın belə mühitdən
aldığı nümunələr “sponsorluq” prinsiplərinə uyğun gəlmir. Buna görə də uşağın
müsbət nümunələr verən bir mühitdə olmasına diqqət yetirilməlidir.
Tərbiyəçi
Tərbiyə prosesinə müəllim yox, tərbiyəçi nəzarət
edir və onlar uşaqlar tərəfindən “özlərininki” kimi qəbul edilməlidir. Yalnız
bundan sonra onların şüur səviyyəsini tədricən yüksəldə bilər. “Öz” prinsipi
uşaqlar və tərbiyəçilər bir dairədə oturub bərabər şəkildə danışdıqda yaxşı işləyir.
Günü uzadılmış məktəb
Günü uzadılmış məktəb qruplarınad dərs gün ərzində
davam edir. Gün boyu uşaqlar dərs oxuyarkən, istirahət edərkən, yemək yeyərkən,
oynayarkən bir yerdə olurlar.
Ümumi uğur
Təhsilin uğuru bir-birinə hörmətli münasibətin
inkişafı, vahid harmonik sistemə inteqrasiyası ilə müəyyən edilir. Hər bir
uşağın uğuru ümumi yığım bankına verdiyi töhfə və bütövlükdə qrupun əldə etdiyi
nəticələrlə ölçülür. Belə ahəngdar bir qrup daxilində hər bir uşaq özünəməxsus
yeri tapa və özündə gizlənən potensialı reallaşdıra bilər. Beləliklə, rəqabət əvəzinə
dostluq və əməkdaşlığın hökm sürdüyü bir mühit formalaşar.
Öyrənmə tərzi
Şagird partalarında (masalarında) ümumi qəbul
edilmiş öyrənmə tərzini və bir dairədə oxumağı alternativ etmək lazımdır.
Çoxsaylı kiçik tədris qrupları yaratmaq lazımdır və hər bir qrupu iki pedaqoq, qrup
və ya sosial psixologiya üzrə ixtisaslaşmış psixoloqun müşayiəti arzu ediləndir.
Müəllimin rolu
Müəllim uşaqlara təhsil verir, yəni onlara məktəb təhsil
proqramlarını öyrədir. O, uşaqlar tərəfindən əmrverici müəllim kimi deyil, dost
kimi qəbul edilməlidir. Müəllimin sənəti sinifdə dünyanı bilməyə can atmaq üçün
xüsusi bir atmosferin formalaşmasındadır. Yaxşı qurulmuş bir texnika söhbətlər
və birgə müzakirələrdir.
Oyun vasitəsilə öyrətmək
Oyunlar sayəsində uşaqlar inkişaf edir, əşyalar
arasındakı əlaqəni açır. Oyunun köməyi ilə uşaq dünyanı daha yaxşı öyrənir,
çünki ən yaxşı öyrənmə empatiyadır. Ona görə də uşaqlarla işdə oyunlardan mərkəzi
texnika kimi istifadə etmək lazımdır. Oyunlarda qoyulan prinsiplər: mənim
uğurum başqalarından asılıdır, başqalarının uğuru məndən asılıdır, ona görə də
uğur qazanmaq üçün bir-biri ilə əlaqə yaratmaq lazımdır.
Tədris ekskursiyaları
Ekskursiyalar üçün həftədə bir dəfə yola düşmək: təbiətə,
parka, fabrikə və ya zavoda, zooparka, kənd təsərrüfatı sahəsinə, kinostudiyaya
və ya çəkiliş yerinə, teatra, xəstəxanaya, doğum evinə, dövlət qurumlarına,
muzeyə, qocalar evinə və s. Ümumiyyətlə, söhbət uşaqların həyat həqiqətləri ilə
tanış ola biləcəyi istənilən məkandan gedir. Ekskursiya izahatlarla, sonra
gördükləri ilə bağlı birgə müzakirələrlə müşayiət olunmalıdır. Belə
ekskursiyalar uşağı “böyük dünyaya inteqrasiyaya hazırlayacaqdır.
Böyüklər kiçikləri öyrədir
Yaşca böyük olanlar kiçiklərə himayədarlıq edir,
onlar isə öz növbəsində daha balaca olanlara qayğı göstərir və s. Bunun sayəsində
hər kəs həyat deyilən ümumi bir prosesdə özünü bərabərhüquqlu tərəfdaş kimi
hiss edəcək. Əsas öyrənilən material insanlar arasında münasibətlər sistemi ilə
bağlıdır.
Gündəlik həyat vəziyyətləri
Təhsil prosesinin bir hissəsi olaraq, uşaqlar real,
gündəlik həyatda yaranan bütün vəziyyətləri işləməlidirlər. Paxıllıq, hakimiyyət
uğrunda mübarizə, hiylə və s. təzahürləri təhlil etməyi öyrənməlidirlər. Bu,
uşağa başqalarını başa düşməyi və hiss etməyi öyrənməyə kömək edəcək. Belə
halda uşaq başa düşəcək ki, başqaları da haqlı ola bilər, baxmayaraq ki, həmin an
onların fikri ilə razılaşmaya da bilər. O, başa düşəcək ki, sabah da oxşar vəziyyət
yarana bilər və hər bir insanın, hər fikrin bu dünyada bir yeri var. Nəticə
etibarı ilə bu, başqalarına səbirli və anlayışlı davranmağa kömək edəcək.
Davranışların təhlili
Uşaqların iştirak etdiyi fəaliyyətlər lentə alınır
və sonra birlikdə baxılır. Beləliklə, uşaqlar özlərini kənardan görməyə və müxtəlif
vəziyyətlərə adekvat reaksiya verməyə alışırlar. Bundan əlavə, onlar daxili dəyişiklikləri
araşdırmağı və
Introspeksiya (P.S.”lat. introspecto - içəriyə
baxıram”-insanın öz daxili psixi hadisələrini müşahidə etməsi, özünümüşahidə)
qabiliyyətini inkişaf etdirməyi öyrənirlər.
Valideyn dəstəyi
Tərbiyə prosesi valideynlərin dəstəyi və iştirakı
ilə baş verir. Məktəbdə öyrədilən dəyərlər ailədə fəal şəkildə dəstəklənməlidir.
“Uşaq-valideyn-tərbiyəçi” zəncirini gücləndirmək üçün valideynlər üçün mütəmadi
olaraq brifinqlər keçirmək lazımdır.
Erkən yeniyetməlikdən ailə həyatına hazırlıq
11 yaşından etibarən uşaqları gələcək ailə həyatına
hazırlamaq lazımdır. Təlimin prioritet mövzusu “Qarşı cinsin psixologiyasının dərk
edilməsi- ailə anlaşmasının əsasıdır”.
Böyüklər üçün kurslar
İnteqral dünyaya uyğunlaşmaq üçün hər kəs öyrənmə
prosesindən keçməlidir. Hər bir insan inteqral dünya sistemi haqqında biliklərə
yiyələnməli və bu biliklərdən praktikada istifadə etməyi bacarmalıdır. Söhbət təkcə
təlim proqramında olan fənlərdən getmir,
əsas məsələ yanaşmadır. İnteqral dünyanın proyeksiyasında təqdim olunan eyni
tarix və coğrafiya şagirdlərin dünyagörüşünü kökündən dəyişməyə kömək edəcəkdir.
Yeni reallığa inteqrasiya sosiologiya, psixologiya, biologiya və hətta
fiziologiya biliklərini tələb edir: “insan inteqral sistem kimi”, “insan” və cəmiyyət
sistemlərinin qarşılıqlı əlaqəsi” kimi bu məsələlərə yanaşılmalıdır. Ətraf aləmin
müxtəlif sistemləri və insanların onlarla qarşılıqlı əlaqəsi - bütün bunlar
insana və cəmiyyətin qlobal dünyaya uyğunlaşmasına kömək edəcəkdir. Əsas odur
ki, dünyanın tam mənzərəsini görməyi öyrənin. Bu dünyada ayrıca fizika,
coğrafiya, biologiya, insan, hökumət, cəmiyyət yoxdur. Bütün bunlar birdir,
ayrılmaz bütövdür. Hər kəsə ayrılmaz bir təhsil proqramı lazımdır - həm
professorlar, həm də adi işçilərə! Bu məlumat olmadan bəşəriyyət özünü xərçəng
şişi kimi aparır. Özümüz yeyirik. Biz yeməkləri atırıq və eyni zamanda aclıqdan
ölürük. Biz təbabəti inkişaf etdiririk və silahları təkmilləşdiririk. Biz
insanlıqdan danışırıq və eyni zamanda insanları edam edirik. Bəs eqoist
dünyagörüşünü ayrılmaz bir birinə dəyişdirsək? Məhsulları təyinatı üzrə istifadə
etsək, bu, daha az istehsal deməkdir? Silah və müdafiə texnikası istehsalını
dayandırsaq? Polisin, həbsxananın, vəkillərin saxlanması xərclərini azaltsaq?
Axı o zaman milyonlarla ... işsiz tam təbii şəkildə meydana çıxacaqdır.
Məşğulluq proqramı
Bu gün planetdə hər üç nəfərdən biri yoxsul və ya
işsizdir. Boşanmaların, depressiyaların, cinayətlərin, sosial sabitliyin
olmamasının sayının artmasında əsas amillərdən biri işsizlikdir. İqtisadi tənəzzül
təkcə vətəndaşların cibinə deyil, həm də onların psixi sağlamlığına zərbə
vurur. Depressiyaların sayı getdikcə artır. Ümumdünya Səhiyyə Təşkilatının
(ÜST) məlumatına görə, depressiya xəstəliklər, onkologiya və ürək-damar xəstəlikləri
arasında birinci yerdədir. Ona görə də məşğulluq proqramının yeni modelinin
hazırlanmasına başlamaq lazımdır. Bu modelin mahiyyəti sosial uyğunlaşma
prosesidir. Bu cür proqramlar bütövlükdə cəmiyyətin sosial şüurunun dəyişdirilməsi
vasitəsi kimi zəruridir. Bu gün cəmiyyətdə hökm sürən işsizlərin mənfi obrazı
aradan qalxmalıdır. Bu, işsiz qalan insanlara əvvəlki inamı və cəmiyyətlə həmrəyliyi
bərpa edəcək. Narahatlıq və iğtişaşlarla nəticələnə bilən əzab və acı hissi,
aidiyyət hissi və vəzifə hissi ilə əvəz olunacaq. İnteqral kurs proqramına
aşağıdakı fənlər daxil edilməlidir: “müasir sosial dəyişikliklər”, “yeni sosial
təfəkkür”, “şəxslərarası dialoqun inkişafı”, “ailə büdcəsi” və s. İnteqral
hazırlıq kursları həm də tərbiyəçi, müəllim, təlimatçı peşəsinə yiyələnmə
yeridir. Daha çox işləməyə ehtiyac yoxdur - biz inteqrasiya və qarşılıqlı əməkdaşlığı
öyrənməliyik.
Müəssisə işçiləri üçün kurslar
Tədqiqatlar göstərir ki, əməkdaşlıq fəaliyyətləri
işçilər arasında əlaqələri gücləndirir və bütün müəssisəyə maddi fayda gətirir.
Eyni zamanda, zəif əlaqələr və güc mübarizəsi uğursuzluqlara səbəb olur. Buna
görə də müəssisələr üçün kursun əsas məqsədi kollektiv düşüncə və birgə qərar qəbul
etməyi öyrətməkdir. Nəticə etibarı ilə həm istehsalat kollektivi daxilində, həm
də müəssisənin rəhbərliyi ilə kollektivdə kommunikasiyalar yaxşılaşmağa
başlayacaq. Yeni atmosfer motivasiya, iş məmnuniyyəti, sahiblik və şəxsi məsuliyyətin
artmasına səbəb olacaq. Komanda hər bir işçinin əhəmiyyətini və dəyərini hiss
edəcək. Nəticədə işçilərlə müəssisə arasında əlaqə möhkəmlənəcək, resurslara qənaət
və əmək məhsuldarlığı yüksələcək, ətraf mühitin mühafizəsi, təchizatçılar, müştərilərlə
münasibətlər sistemi və s. İnteqral təhsil çərçivəsində müəssisələr üçün əlavə
kurslar təklif oluna bilər: “şəxsi”, “ailə və icma psixologiyası”, “uşaqlar və
valideynlər arasında münasibətlər”, “evlilik münasibətləri”, “rasional ev təsərrüfatı”
və s.
Pensiyaçılar üçün kurslar
Dünya əhalisi qocalır. BMT-nin proqnozlarına görə,
2045-ci ilə qədər 60 yaşlı insanların sayı 14 yaşa qədər yeniyetmələrdən daha
çox olacaq. 100 və daha yuxarı yaşlıların sayı da artır. 2009-cu ildə onların
sayı 454.000 idi. BMT ekspertlərinin hesablamalarına görə, 40 ildən sonra
onların sayı 4.000.000-dan çox olacaq. Bu, normal, təbii prosesdir. Sual: yaşlı
insanlara yeni, qlobal dünyaya inteqrasiya etməyə necə kömək etmək olar?
Valideynlərimizin, baba və nənələrimizin yeni qlobal reallıqdan kənar hiss etməmələrinə
necə əmin olmaq olar? Axı dünyada artıq və ya lazımsız heç nə yoxdur. Çoxdan məlumdur
ki, qocaların bir çox xəstəlikləri tənhalıq, lazımsızlıq hissi, övlad və nəvələrdən
təcrid olunması nəticəsində yaranır. Getdikcə daha çox sosial əlaqələrin insan
sağlamlığına və cəmiyyətə həlledici təsir göstərdiyini sübut edir. Cəmiyyətdəki
düzgün münasibətlər dolğun, şən həyatın müddətini artırır. Bu gün bu, həmişəkindən
daha aktualdır, çünki bütün dünya “hamımız bir ailəyik” vəziyyətinə yaxınlaşır.
İnteqral aləmdə düzgün qarşılıqlı əlaqənin bütün aspektlərini özündə cəmləşdirən
kurs bu gün veteranlarımızın çatışmayan cəhətlərini tamamlamağa imkan verəcək:
sosial aktivlik, toplanmış təcrübəni ötürmək imkanı, yeni nəsillə səmərəli
qarşılıqlı əlaqə və ən əsası , uşaqlardan, nəvələrdən və bütövlükdə bütün cəmiyyətdən
hörmət və sevgi hissi aşılanacaqdır. Kurs proqramına pensiya yaşına çatmış
insanlara xas olan xüsusiyyətləri nəzərə alaraq, “böyüklər” üçün adi kursdan
bir çox komponentlər daxildir.
Məhkumların reabilitasiyası
Dünyanın bir çox ölkələrində məhbusların sayı
durmadan artır. Residivist məhbusların sayı da artır. Sirr
deyil ki, həbsxanada insan islah olunmaq əvəzinə, əksinə, kriminal bacarıqlar və
əlaqələrini inkişaf etdirir. Nəticədə həbsxana təkcə qanunu pozanların deyil,
bütövlükdə cəmiyyətin cəzasına çevrilir. Məhkumların reabilitasiyası üçün
xüsusi təlim proqramı lazımdır. Həbsxana cəza yeri deyil, yenidən tərbiyə yeri
olmalıdır. Proqrama aşağıdakılar daxil edilməlidir: psixologiya, sosial elmlər,
iqtisadiyyat, evlilik və ailə mövzuları, böhranların idarə edilməsi və
valideynlik. Bunlar üçün isə müəllimlər- təcrübəli pedaqoqlar və psixoloqlar
olmalıdır. Tədris prosesi tədris materialları ilə işləməyi və imtahan verməyi nəzərdə
tutur. Daha təkmil mərhələdə kursu müvəffəqiyyətlə bitirmiş məhkumlar yetkinlik
yaşına çatmayan məhbuslar üçün təlimatçı kimi işə götürülə bilərlər.
Reabilitasiya olunmuş yetkin və yetkinlik yaşına çatmayan cinayətkarlar
arasında qarşılıqlı əlaqə yenidən təhsilin effektiv vasitəsi olacaqdır. Bu cür
kurslarda müvəffəqiyyətlə iştirak cəzaların azaldılmasında və ya vaxtından əvvəl
azad edilməsində həlledici amil ola bilər. Şübhə yoxdur ki, bu yolla büdrəmiş
insanın düşdüyü pis dairəni qırmaq mümkün olacaq. Dünyada baş verənlərə görə
hamı günahkardır. Cinayətkarlar, qurbanlar yoxdur, hər kəs pis və yaxşı üçün
tamamilə eyni dərəcədə məsuliyyət daşıyır. Çünki biz ayrılmaz bir dünyada
yaşayırıq və inteqral dünyanın mülkü “dairə”dir, başlanğıc və sonun olmamasıdır.
Buna görə də günahlandıracaq heç kim yoxdur - insan cəmiyyətində bütün hadisələr
hamı tərəfindən təhrik edilir. Biz bütün inteqral sistemin mahiyyətini dərk etməli
və hər kəsə fərqli yanaşmağa başlamalıyıq.
Qərarların
qəbulu
İdeal
olaraq qərarlar hər kəsin,
hamının gözünün içinə baxa biləcəyi dəyirmi masada qəbul edilməlidir. Bu gün
biz hamımız - həm hökumətlər, həm də sadə vətəndaşlar başa düşməliyik ki,
sosial problemlərin həlli üçün dəyirmi masa arxasında hamının ehtiyaclarını
birgə müzakirə etməkdən başqa (fiziki deyilsə, metaforik) (P.S. metafora- yunanca
“köçürmə” və ya “məcazi”) başqa yol
yoxdur. Heç kimin üstün olmadığı masada hamı bərabərdir, hamı eyni statusa
malikdir. Unutmamalıyıq ki, biz hamımız bir-birimizdən asılıyıq və bir ailənin
üzvləri kimi bir-birimizə cavabdehik. Bizi hər addımda qabaqlayan problemlər əsl
xəstəliyin səbəbləri deyil, simptomlarıdır - birlik və bir-birimiz üçün
qarşılıqlı məsuliyyətin olmamasıdır. Ona görə də bu gün dəyirmi masa formatında problemlərimizi
prioritet ardıcıllıqla bir-bir həll etmək ən vacibdir. Bu yolla biz tədricən
qarşılıqlı təminat prinsipini rəhbər tutacaq cəmiyyət qurmalıyıq. Dəyirmi masa
cəmiyyətin bütün sosial qruplarının mənafeyinə toxunan məsələlər üzrə qərarların
qəbul edilməsi mexanizmi, habelə bu sosial qrupların öz aralarında görüş
yeridir. Minimum problemi həll etmək və hər kəsin zəruri ehtiyaclarını təmin
etmək üçün hamımız bir yerdə - iqtisadçılar, siyasətçilər, sosioloqlar və s.,
eləcə də xalq nümayəndələri bir “dəyirmi masa” arxasında əyləşib, ehtiyaclar
indi bizim böyük ailəmiz üçün əsasdır deyə düşünməliyik. İlk növbədə
milli prioritetlərin ardıcıllığı tərtib edilməlidir. Layihənin hazırlanması
mexanizmi tamamilə şəffaf olmalı və əhalinin bütün təbəqələrinin maksimum
rifahına nail olmağa yönəldilməlidir - yalnız bu halda “dəyirmi masa”nın qərarı
cəmiyyətdən geniş dəstək alacaqdır. Prioritetlərin bu sırasına əsaslanaraq, digər
məsələlərlə yanaşı, dövlət büdcəsi də formalaşmalıdır.
Kütləvi informasiya vasitələri
Psixologiya və sosial elmlər sahəsində aparılan tədqiqatlar
göstərir ki, ətraf mühit insanın inkişafında həlledici amildir və son nəticədə
onun dəyərlərinin miqyasını müəyyən edir. İçində olduğumuz cəmiyyət bizə moda,
istehlak mədəniyyəti, xarici görünüşümüz, istirahətimizi diktə edir. Davrandığımız
sosial normalar və hətta düşüncələrimizin istiqaməti əsasən bizə ətrafımız tərəfindən
diktə edilir. İctimai rəyin formalaşmasında media mühüm rol oynayır. Bu gün
texnologiyanın inkişafı ilə informasiyanın yayılması, sürəti və miqyası həqiqətən
sonsuzdur. Bu, həm əvəzsiz faydalar, həm də düzəlməz zərər verə bilər. Medianın
ideologiya deyil, sadəcə məlumat vasitəsi olması iddiası heç bir təqibə tab gətirmir
və biz bunu hər addımda görürük. Müasir medianın ən kəskin problemlərindən biri
zorakılıq problemidir. İnterneti dolduran seriallar, kliplər, filmlər və hətta
cizgi filmləri zorakılıq və qəddarlıq səhnələri ilə doludur. Bu yaxınlarda
bütöv nəsillərin tərbiyə olunduğu bir sıra cizgi filmlərinin uşaqlara nümayişi
qadağan edildi... Amma axı qadağalar problemi həll edə bilməz. Medianın tam
yönləndirilməsinə ehtiyac var. Qəddarlıq, fərdiyyətçilik, rəqabət öz yerini
empatiyaya, əməkdaşlığa və zəmanətə verməlidir. Ona görə də medianın yeni
sosial təfəkkür anlayışlarının yayılmasında fəal iştirak etməsi çox vacibdir.
Söhbət tamam başqa dünyadan, başqa insanlıqdan gedir. Bu, həqiqətən hər kəsin hər
kəslə ayrılmaz qarşılıqlı əlaqəsidir, lakin əsasən bu, medianın razılığı və
yumşaq, həssas rəhbərliyi ilə baş verir. Bu ən vacibidir. Bu məqsədə yaxın
olduğumuzu, yoxsa ondan uzaqlaşdığımızı, əksinə olduğunu mediaya görə mühakimə
etmək olar. Bu gün biz bütövlüyə tamamilə qarşıyıq.
Mənbə:
https://www.michaellaitman.com/ru/articles/v-kakuyu-shkolu-budut-hodit-nashi-deti/
Rus dilindən tərcümə etdi:
Əsədov Seyyub Əsəd oğlu - Şirvan şəhər T. Bağırov
adına 11 №-li tam orta məktəbin tarix müəllimi, “Ən yaxşı müəllim” müsabiqəsinin
(2015-ci il), “Elektron Təhsil” Respublika Müsabiqəsi, “Təhsildə ən yaxşı
İnternet resursları” nominasiyası qalibi (2017-ci il), Respublika “Pedaqoji
Mühazirələr”inin (2003-cü il III dərəcəli Diplom və 2019-cu il Tərifnamə) təltifçisi,
Təhsildə inkişaf və innovasiyalar üzrə IV qrant müsabiqəsinin (2020) qalibi
(“V-XI siniflərdə tarix fənninin tədrisi metodikası” adlı metodik vəsait müəllifi).