Hər
bir müəllimin aşağıda qeyd etdiyim sənədləri olmalıdır. Məktəb rəhbərliyi və Təhsil
İdarəetmə Orqanları onları müəllimdən tələb edə bilərlər. Lakin bu sənədləri dərs
ili bitəndən sonra kimsə müəllimdən tələb edə bilməz. Çünki bu sənədlər məktəbin
rəsmi sənədləri sırasında deyil və yalnız müəllimin fəaliyyət göstərməsi üçün zəruri
olan şəxsi sənədləşmələrdir.
Müəllimin
iş palnı:
Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin təsdiq etdiyi ümumi təhsil pilləsinin dövlət
standartları və proqramları (Kurikulumları)adlı sənədin ümumi təhsilin idarə
olunması bölməsində “Ümumi təhsilin idarə olunması hesabatlılıq, məsuliyyətin
bölüşdürülməsi və inkişafın monitorinqi prinsipləri əsasında həyata keçirilir”
bəndi özünə yer alır. Bu o deməkdir ki, məktəbin bütün məsuliyyəti onun bütün əməkdaşlarının
arasında, o cümlədən müəllimlər arasında bölünməli və məktəb bir kollektiv kimi
fəaliyyət göstərməlidir. Məhz buna görə hər bir müəllim Pedoqoji Şurada təsdiq
olunan məktəbin ümumi fəaliyyət planına uyğun olaraq özü üçün fərdi müəllimin fəaliyyət
planı tərtib etməli və onu il ərzində icra etməlidir. Çünki məktəbin ali idarəetmə
orqanı Pedoqoji Şuradır və direktor da daxil olmaqla bütün işçilər bu orqanın qərarlarını
sözsüz ictra etməlidirlər. Direktor məktəbin illik fəaliyyət planına uyğun
görüləcək işləri ilk növbədə müəllimlər arasında bölməlidir. Müəllimlər də buna
uyğun olaraq fənlər üzrə biliklərin monitorinqi, şagirdi olimpiadaya
hazırlaşdırmaq, fənnini zəif oxuyan şagirdlərin müəyyən edilməsi,valideynlərlə əlaqə
yaratmaq, məktəbdə növbətçilik, müəyyən tədbirləri keçirtmək, fənninə uyğun
disput, konfrans, fənn gecələri, divar qəzeti, məktəbdaxili bilik yarışı, fənnə
aid aylıqlar, nümunəvi dərslər və s. bu kimi işlərin görülməsini fəaliyyət
planında qeyd etməli və mütəmadi Pedoqoji Şura qarşısnda hesabat verməlidirlər.
1.
Müəllim dərsini deyib məktəbi tərk edə bilər və ya müəllimdən dərsdən sonra
başqa bir şey tələb etmək olmaz fikri kökündən yanlışdır. Belə olsaydı məktəblilərin
tətil günləri müəllimlər üçün iş günü sayılmaz və məktəblər bu vaxt fəaliyyət
göstərməzdilər.
2.
Müəllimin perspektiv və cari (gündəlik) iş planları
Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin qərarı ilə təsdiq edilmiş Azərbaycan
Respublikasında Ümumi təhsilin Konsepsiyası(Milli Kurikulumu) adlı rəsmi sənədin
Fənn Kurikulumlarının strukturu fəslinin təlim strategiyaları hissəsində müəlimin
təlim fəaliyyətinin planlaşdırılmasına dair nümunələr bölməsi özünə yer alıb. Hər
bir müəllim öz tədris və təlim fəaliyyətini bu sənəd əsasında qurmalıdır. Buna
uyğun olaraq Təhsil Nazirliyi fənlər üzrə Azərbaycan Respublikasının ümumtəhsil
məktəbləri üçün fənn üzrə Təhsil Proqramı (Kurikulumu) adlanan nümunəvi metodik
vəsait hazırlayıb. Həmin vəsaitdə Perspektiv və cari (gündəlik) planlaşdırma
nümunələrinin formaları özünə yer alıb. Dərslik müəllifləri də məhz bu sənədə
uyğun olaraq müəllim üçün metodik vəsaitdə müəllimə dəstək üçün illik və gündəlik
dərs planlaşdırması nümunələri verməyə cəhd ediblər. Buna uyğun olaraq hər bir
müəllimin fəaliyyətini illik və gündəlik planlaşdırılmasını yazmağa borcludur.
Bu sənəd və metodik tövsiyələrə görə Perspektiv planlaşdırma tərtib etmək hansı
tələbdədirsə eləcə də cari (gündəlik)planlaşdırma yazmaq o tələbdədir. Yəni
perspektiv planlaşdırma yazmaq necə lazımlıdrsa, eyni dərəcədə də cari (gündəlik)
planlaşdırma yazmaq bu cür lazımlıdır. Bəzi məktəblərdə müəllimlərdən hər il
cari və perespektiv iş planlarını təkrar yazmaq tələb olunur. Bu düzgün deyil.
Əgər tutalım ki, müəllim bir sinif üçün bu planı yazıbsa niyə gələn il təkrar
bu planı yazmalıdır? Dünya ölkələrində bu planlar yazılarkən “dəftər”də boş
yerlər saxlanılır ki, gələn il müəllim təcrübəsinə uyğun ora əlavələr edə
bilsin. Dərs zamanı plandan kənar və dərsin keyfiyyətinə müsbət təsir edən
hallar da, bu planlara əlavə edilir və ya laımsız yerlərin üstündən xətt çəkilir
ki, planlar daha müəkkəmməl olsun. İllər ərzində bu planlaşma “dəftəri” gözəl
bir metodik vəsaitə çevrilir. Hətta dərslik müəllifləri belə bu cür təcrübəli
müəllimlərin Cari(gündəlik) və Perspektiv (illik) planlşamalarından metodik kömək
üçün istifadə edirlər. Dərs ilinin sonunda bu planları müəllimdən almaq və ya
onları mütəmadi imzalamaq absurd bir şeydir. Çünki bunlar məktəb sənədlərinin
siyahısına daxil deyil. Bu planlaşmalar müəllimin gələcək fəaliyyəti və növbəti
illlərdə bu siniflərdə dərs aparması üçün zəruri bir vəsaitdir və müəllim
onları heç kiməsə verməyə borclu deyil.
3.
Dərnək və sinif rəhbərinin iş planları
Əgər
müəllim eyni zamanda sinif və dərnək rəhbəridirsə buna uyğun da iş planı
yazmalı və planın həyata keçirilməsi vəziyyəti barədə pedoqoji şura qarşısında
mütəmadi hesabat verməlidir. Ümumiyyətlə müəllimin fəaliyyətinə onun hesabatına
uyğun yalnız pedaoqji şura və ya attestasiya komissiyası qiymət verə bilər. Məktəb
rəhbərinin hər hansı formada müəllimin fəaliyyətinə subyektiv müsbət və ya mənfi
qiymətinin heç bir hüquqi əsası yoxdur. Çünki direktor özü pedoqoji şuranın sədri
olsa da, o, da bu şura qarşısında hesabt verənlərdən birdir və onun özünə belə
qiyməti Pedaqoji Şura verir.
Bəzi
məktəblərdə cari (gündəlik) iş planı olmayan müəllimi məktəb rəhbərləri sinifə
buraxmırlar. Məktəb rəhbəri kimdir ki, müəllimi sinifə buraxmır? Müəllimlər işlərində
bu kimi qüsurlara yol verirsə, ona bu barədə şifahi xəbərdarlıq edilməlidir. Dərsə
buraxmamaq anlayışı məktəbşünaslıqda yoxdur. Müəllim ya işçidir ya da işdən
azad olunan...Dərsə buraxılmayıb dəhlizdə gəzişən hal heç bir qanunlarda
yoxdur. ...
İstinad:https://multiurok.ru/files/mu-llimin-f-aliyy-t-planlari-m-kt-bsunasliq-1.html
Əsədov
Seyyub Əsəd oğlu - Şirvan şəhər T. Bağırov adına 11 №-li tam orta məktəbin
tarix müəllimi, “Ən yaxşı müəllim” müsabiqəsinin (2015-ci il), “Elektron Təhsil”
Respublika Müsabiqəsi, “Təhsildə ən yaxşı İnternet resursları” nominasiyası
qalibi (2017-ci il), Respublika “Pedaqoji Mühazirələr”inin (2003-cü il III dərəcəli
Diplom və 2019-cu il Tərifnamə) təltifçisi, Təhsildə inkişaf və innovasiyalar
üzrə IV qrant müsabiqəsinin (2020) qalibi (“V-XI siniflərdə tarix fənninin tədrisi
metodikası” adlı metodik vəsait müəllifi), Azərbaycan Respublikası “Təhsil
Şurası” İB-nin İdarə Heyətinin üzvü