Mixael Laytman yazır...
Tarix boyu nə qədər parlaq ağıllar insanı
İNSAN edəcək bir təhsil sistemi
yaratmağa çalışıblar! Platon və Aristotel, Konfutsi və Uşinski, Makarenko və
Mariya Montessori... Amma gördüyümüz kimi, onların bütün səyləri heç bir nəticə
vermədi. Müasir insan öz əxlaqi keyfiyyətlərində uzaq əcdadlarından
uzaqlaşmamışdır.
Biz
arabanın arxasınca getməyi dayandırmalıyıq
Bizim problemimiz araba arxasınca gedirmiş kimi
inkişaf etməyimizdir. Təbiətin bizdə yaratdığı impulsları izləyirik, onların təsiri
ilə dəyişirik və sonra daha da pisləşdiyimizi görürük. Sonra ən azı bir az daha
yaxşı olmaq üçün nə edə biləcəyimizi düşünürük.
Amma bizim ən yaxşı ideyamız gələcək vəziyyətlərə
deyil, keçmiş vəziyyətlərimizə əsaslanır. Uşaq böyüdürük, 20-30 ildən sonra
görürük ki, yanılmışıq. Ona görə də bütün təhsilimiz səmərəsizdir. Hətta təhsil
sahəsində böyük mütəxəssislər də bizə indi yetişən və 30 ildən sonra dünyanı
idarə edəcək nəsil üçün uyğun olan düzgün sistemi verə bilməzlər.
Bunun səbəbi 30 ildən sonra təbiətin bizi hansı
dövlətə aparacağını bilməməyimizdir. Təhsil isə artıq indidən düzəltməli və
aramızda olan və gələcəkdə üzə çıxacaq bütün fərqləri və ziddiyyətləri
kompensasiya etməlidir. Amma bir insanın 30 ildən sonra necə olacağını təsəvvür
etmək belə bizim üçün çətindir. Ona görə də təhsilimiz uğurlu alınmır.
Gələcəyin
adamı
Təhsilin həqiqətən təsirli olması üçün onu inkişaf
etdirən şəxs “gələcəkdən gələn insan” olmalıdır. Yəni inkişafımız nəticəsində
hansı vəziyyətə çatmalı olduğumuzu bilən insan. Onda, bugünkü vəziyyətdə, hələ
gəlməmiş olsa belə, sabahkı vəziyyətə hazır olacağıq. Onun görünüşünə daxildən
hazır olacağıq.
Burada bizim bütün inkişaf prosesini izah edən
...elm (P.S. tərcüməçidən) köməyimizə gəlir.
Bu prosesdə hansı vəziyyətlərdən keçməli olduğumuzu təsvir edir, növbəti hansı
vəziyyətə gələcəyimizi və bu vəziyyətdə özümüzü rahat hiss etmək üçün nə etməli
olduğumuzu əvvəlcədən xəbərdar edir.
Əsas
prinsip
Belə bir fikir var ki, yaxşı tərbiyə yaxşı davranış
deməkdir. Halbuki bunun tərbiyə ilə heç bir əlaqəsi yoxdur. Tərbiyə münasibətlər
nümunələri üzərində qurulur, çünki insana yalnız nümunələr təsir edir. Biz
uşağın, eləcə də böyüklərin düzgün tərbiyə almasını istəyiriksə, ona nümunə
göstərməliyik.
Ona görə də bizim seçimimiz yoxdur, biz elə sistemlər
təşkil etməliyik ki, bir-birimizlə düzgün münasibətlərin nümunəsi olsun. Bəs
münasibətlərimiz əsasən bir-birinə düşmənçilik və nifrət üzərində qurulubsa,
belə nümunələri haradan ala bilərik?
Bunun üçün ...tövsiyələrə əsasən, cəmiyyətin bütün
təbəqələri üçün kiçik qruplarda xüsusi seminarlar təşkil etmək lazımdır. Onlar
müəyyən qaydalara uyğun olaraq on nəfərlik dairələrdə keçirilir. Belə dairələr
özlüyündə insana nümunə olur. Seminar iştirakçısı burada xüsusi bir şeyin baş
verdiyini hiss etməyə başlayır.
Bir dairədə hər bir şəxs öz növbəsində öz fikrini sərbəst
ifadə edir. Sözləri kəsilmədən dinlənilir. Onun fikri ilə razılaşmasalar da,
özlərini onun yerinə qoymağa və onun niyə belə bir baxış bucağına sahib
olduğunu anlamağa çalışırlar. 2-3 belə ardıcıl müzakirədən sonra insanların
münasibəti dəyişir. İlkin təcrid və inamsızlıq əvəzinə bir-biri ilə birlik, hərarət
və daxili yaxınlıq hissi yaranır. 15-20 dəqiqə ərzində insanlar sözün əsl mənasında
fərqli olurlar.
Bir
dairədə təhsil
Bu metamorfoz hər hansı bir mövzunun müzakirəsi
zamanı baş verir. Amma bu proses təhsildən bəhs edərkən xüsusilə vacibdir. Axı
hamımız belə bir qənaətə gəlsək ki, məsələn, kinodan, televiziyadan zorakılıq,
qəddarlıq, nifrət təzahürləri səhnələrini silib, onları yaxşı münasibətləri,
dostluq, qonşuya məhəbbət inkişaf etdirən səhnələrlə əvəz etmək lazımdır,
bununla da gözəl gələcək formalaşdırmış olarıq.
Bu, elmin izah etdiyi kimi, son nəticədə gəlməli
olduğumuz gələcəkdir. Nifrət, terror və müharibəsiz gələcək. Qonşuya sevgi
prinsipinin gözəl şüar deyil, həyat prinsipi olduğu gələcək.
Axı biz istəsək də, istəməsək də təbiət bizi bu
istiqamətə aparır, hər cür bəlalarla, kataklizmlərlə ona doğru itələyir. Çünki
bəşəriyyət onun ayrılmaz hissəsinə çevrilməli, bütün kainatı ümumbəşəri
harmoniyaya gətirməlidir.
Dağıntıdan
harmoniyaya doğru
Bu gün harmoniya əvəzinə hər şeyi məhv etməyə
çalışırıq. Başa düşmürük ki, bütün təbii fəlakətlər, müharibələr, terrorlar təbiətin
bizə təzyiqidir. (Təbiət və ya Ali Qüdrət, Yaradan - elm bunun bir və eyni
olduğunu izah edir).
Bu təzyiq bizi bir-birimizə və təbiətə münasibətimizi
dəyişməsək, sadəcə olaraq özümüzü məhv edəcəyimizi dərk etməyə çağırır. Ona görə
də bu gün təhsil məsələsi çox aktualdır.
Təbii ki, dairələrdə bir-iki müzakirədə insanı
yenidən tərbiyə etmək mümkün deyil. Amma biz hamımız birlikdə dərk etməliyik
ki, gələcək bizim üçün yalnız birləşməyə və bunun üçün dövlət səviyyəsində
proqramlar yaratmağa başlasaq mümkündür.
Belə ki, radioda, televiziyada, mətbuatda, uşaq
bağçalarında, məktəblərdə və s., belə demək mümkünsə, birlik kursları açılsın.
Hansı ki, heç kim heç kimə zərər vermir. ....mənbələrdə deyildiyi kimi, “Özünə
xoş olmayanı başqasına etmə”.
Tərbiyənin
sirri
Bu, gələcəyə idealist baxış deyil. Bəziləri çox gözəl başa düşürlər ki, insanda nifrət yox
olmayacaq. Amma bu üsul ilə öyrənməklə insan öz nifrətindən üstün olmağı öyrənəcək.
Necə deyərlər, “Bütün günahları (cinayətləri) məhəbbət örtər”.
“Cinayətlər”,
yəni aramızda olan bütün fərqlər qalacaq, amma birləşməklə onları sevgimizlə bərabərləşdirə
biləcəyik.
Axı təbiətdə belə olur: minus və pilyus birləşir,
molekullar, hər cür maddələr, zülal cisimləri və s. və il. əmələ gəlir. Onların arasında bütün fərqlər,
bütün ziddiyyətlər qalır, amma bir-birini tamamlamaq üçün düzgün birləşməyi
bilirlər. Tərbiyənin bütün sirri budur.
Cansız, bitki və heyvan təbiəti səviyyəsində
instinktiv olaraq baş verənləri isə insan səviyyəsində şüurlu şəkildə etməliyik.
Sonra həyat gözəlləşəcək. Bu, bütün insanların şüurlu birləşməsi, onların
düşüncələri, istəkləri, fərqli xüsusiyyətlərinin olmasına baxmayaraq, bir araya gəlmək üçün
bir-birini tamamlayanda “ruh” adlanan vahid bir orqanizm qurulur - hamı üçün
bir. Sonra hər kəs ən yüksək dünyanı hiss etməyə başlayır.
Mənbə: https://www.michaellaitman.com/ru/articles/chtoby-skazka-stala-bylyu/
Rus
dilindən tərcümə:
Əsədov
Seyyub Əsəd oğlu-Şirvan şəhər T. Bağırov adına 11 №-li tam orta məktəbin tarix
müəllimi, “Ən yaxşı müəllim” müsabiqəsinin (2015-ci il), “Elektron Təhsil”
Respublika Müsabiqəsi, “Təhsildə ən yaxşı İnternet resursları” nominasiyası
qalibi (2017-ci il), Respublika “Pedaqoji Mühazirələr”inin (2003-cü il III dərəcəli
Diplom və 2019-cu il Tərifnamə) təltifçisi, Təhsildə inkişaf və innovasiyalar
üzrə IV qrant müsabiqəsinin (2020) qalibi (“V-XI siniflərdə tarix fənninin tədrisi
metodikası” adlı metodik vəsait müəllifi).
Xülasə: https://multiurok.ru/files/mixael-laytman-nagil-gerc-kl-ssin-dey.html