Ey Qudsi, hikmətdən varsa xəbərin,
Yaxşı adamlarda olsun nəzərin!
A. Bakıxanov
Akif Abbasov pedaqogika elminin görkəmli nümayəndəsi olmaqla
yanaşa, həm də gözəl insandır. Bu gəlimli-gedimli, son ucu ölümlü dünyada hər kəs
Ulu Tanrıdan ona bəxş olunan ömür payını yaşayır. Şərəfli ömür yolu isə tək-tək
insanlara nəsib olur. İllər ötdükcə, bir-birini əvəz etdikcə, insan dönüb geriyə
baxır, bir qonaq kimi gəldiyi dünyada necə yaşadığı barədə öz-özünə hesabat
verir. O, böyük dünyagörüşə, hərtərəfli biliyə, dərin zəkaya və geniş ürəyə
malik olan, xeyirxahlığı və səmimiyyəti, cəsarəti və sarsılmaz qətiyyəti, insanpərvərliyi ilə özünə əbədiyyət qazanan müdrik
insanlardan biridir.
Professor Akif Abbasov
tərbiyə işinin təkmilləşdirilməsi problemi ilə daim axtarışda olan
pedaqoqlarımızdandır. Fundamental tədqiqatları onu elmlər doktoru və professor
səviyyəsinə qədər yüksəltmişdir.
A. Abbasov haqqında söylədiklərim, onunla birlikdə fəaliyyət
göstərdiyim 40 ildən çox bir dövrün
müşahidələrimdən damla-damla toplanan, ümumiləşən fakt və nəticələrimdir.
Çox məhsuldar və fədakar
alim, görkəmli pedaqoq, zəhmətkeş
redaktor, böyük vətəndaş və ziyalı olan
Akif müəllim gözəl insan kimi də başqalarından fərqlənir. Onun üzündə,
çöhrəsində daim bir xeyirxahlıq nuru
var, deyərdim ki, onun ürəyi də siması
kimi xeyirxahlıqla vurur. Onunla söhbət edərkən, ünsiyyətdə olarkən heç nə diqqətdən
yayınmır. Özümə də bu xeyirxahlıqdan pay
düşmüşdür. Çünki tale payıma uzun illər
onunla bir şöbədə işləmək və kitab həmmüəllifliyi olmaq düşüb. Belə ki,
təsadüfi deyilməyib “elm savadlı olmaq
üçün deyil, əqidəli olmaq üçündür”. Mən professor Zahid Qaralovun tələbkarlığı sayəsində namizədlik
dissertasiyamı müdafiə etdim. Xoş bir təsadüf
nəticəsində Zahid müəllim doktorluq işi
üzərində işləməyi tövsiyə etdi. Mövzu o
qədər məni maraqlandırmışdı ki, sanki ürəyim
bu mövzu ilə vururdu. Lakin birdən-birə həyatın
uğursuzluqlarına, qəfil zərbələrinə tuş gəldim. Bu, məni sarsıtsa da,
sındıra bilmədi. Zəhmət və iradəm sayəsində özümü inkişaf etdirməyə çalışdım.
Az keçmədən tale məni yenə də öz qara kölgəsi altına aldı. Bədbəxtlik həmişə məni
izlədiyindən asanlıqla məni tapa bilirdi. Görkəmli alim, gözəl insan, rəhbərim olan professor Zahid Qaralov vəfat
etdi.
Həyatda elə anlar olur ki, kiminsə bədxahlığına ünvan
olursan. Yaxşılıq eləyirsən, elə bu yaxşılığın
özünə qarşı qisas vasitəsinə çevrilir. Onda inamını itirənlər də olur, qədirbilənlərə
inamı artanlar da. Sonuncular genişürəkli
insanlardır. Deyərdim ki, mən də
onlardan biriyəm. Adətən insan ağır anında, çətinliyə düşəndə, dar məqamda,
üzüntülərlə üzləşəndə xeyirxahlığı ömür kredosu
bilən insan axtarır.
Aradan illər keçdi, lakin dərdimi heç kimlə bölüşə
bilmirdim. Bir gün Akif müəllimlə institutun ikinci mərtəbəsində rastlaşdıq.
Elmimizin, təhsilimizin inkişafı naminə yorulmadan çalışan professor Akif Abbasov
doktorluq işimlə maraqlandı (yaşım da ötürdü) Olub-keçənləri anlatdım. Mənə
narahatçılıq keçirməməyi, nikbin olmağı
məsləhət gördü. Eyni zamanda bildirdi ki, elmi məsləhətçi kimi öz köməyini mənə
göstərər. Yanımda olan iş yoldaşım Dilarə
xanım Dostuzadə ilə bir-birimizin üzünə baxdıq. Aramızda olan bu söhbəti heç vaxt
unutmaram, baxmayaraq ki, illər quş
qanadlı olur.
Yaxşı yadımdadır. Mən
institutda yenicə fəaliyyətə başlamışdım. Həyata inam məndə çox güclü olduğu
üçün daim çalışırdım. Etiraf edim ki, təcrübəm
az idi. Alim olmaq üçün çox mütaliə etmək lazım gəlirdi. Ona görə də hər gün
dövrü mətbuatı izləyir, pedaqoji aləmdəki yenilikləri, onların təcrübəyə tətbiqi
yollarını öyrənməyə çalışırdım. Belə bir
vaxtda mənim qolumdan tutan, mənəvi dayağıma çevrilən, görkəmli
pedaqoq-alimlərdən olan mərhum Ağadadaş Babayev və Akif Abbasovun dərin məntiqi
ideyaları oldu.
Akif müəllim əsl pedaqoq, səriştəli tədqiqatçı idi. Tez-tez
ona müraciət edirdim. Ömrü fəzilətlərdən yoğrulmuş Akif müəllimin xeyirxahlığı
çətin günlərimdə mənim insanlara olan inamımın itirilməsinin qarşısını aldı.
Həqiqətən də müəllim
ömrü həmişə ömürlərə nur verir. Və elə bunun təsiridir ki, müəllim ömrünü
ömrümüzə örnək bilmişik. İstək, arzu bir ayrı od-alovdu. Öyrənmək ehtirası
adamın gecələrinin yuxu payına, gündüzlərinin
işığına ortaq olur. Həm də bu od-alov nə ki canında can var, yaxandan əl çəkən
deyil. Heç bir yaşa baxmayan niyyət insanı həmişə öz nurlu yoluna çəkir. Mən
son bir neçə ildə gecələrin yuxu payını
kitabların səhifələrində əritdim. Beləliklə, doktorluq işini yazıb tamamladım. Bu böyük alim tez-tez dissertasiyanın nə yerdə olduğu ilə
maraqlanırdı və vaxt tapıb məsləhətini də əsirgəmirdi. O, daim qəlbini fəzilətlərlə
doldurur, ömrünü çıraq edib tədqiqatçıların, dissertant və doktorantların yolunu işıqlandırır, qəlbinə, idrakına nur
saçır. Onun yorulmaz fəaliyyətindən, iz
salan əməllərindən başqalarına da pay düşürdür və düşməkdədir. Onlardan biri də
mənəm.
Müasirlərini, gələcək nəsilləri doğru yola istiqamətləndirir,
özü şam kimi əriyir. Vicdanının səsinə qulaq asa-asa başqalarını da haqqa, ədalətə
səsləyir. Akif müəllimin qəti sözü, aydın fikri, orijinal yolu, güclü məntiqi,
təmənnasız xeyirxahlığı, düz ilqarı haqda düşüncələrimi ağ kağıza köçürmək istərkən
xəyalım məni çəkib təxminən qırx il əvvələ
aparır.
Akif müəllim təhsilin incəliklərini, ehtiyaclarını həssaslıqla
duyan və onun aradan qaldırılmasına düzgün istiqamət verməyi bacaran alımdir.
Onun rəhbərliyi altında müdafiə olunan dissertasiyalar buna misal ola bilər.
Nadir hallarda olur ki, hansısa bir alim sağlığında, yəni həyatda
yaşaya-yaşaya klassikləşsin. Belə bir şərəfə nail olan klassik pedaqoqlarla adı
bir sırada çəkilən Akif Abbasov haqqında söz demək, arzu, dilək söyləmək şərəfinə
nail olmaq özü bir xoşbəxtlikdir. O,
pedaqogika elminin imkan verdiyi bütün zirvələri vaxtında fəth etmiş, yaşından
xeyli əvvəl bu sahədə səlahiyyətli söz sahibi, böyük ziyalı, görkəmli pedaqoq
olmuşdur. Onun elmə gətirdiyi yeniliklər pedaqoji fikir tariximizi zənginləşdirmişdir.
Düzünü deyim ki, bu yeniliklər onu ölməzliyə daşıyan yeniliklərdir.
Bu gün, məhz özünə inanan, seçdiyi yolun doğruluğuna şübhə
etməyən, tənqid olunacağından çəkinməyən alımlər bu yolu seçir və inadkarlıqla,
səbir etməklə işini davam etdirir, uğur qazanır. Akif Abbasov da belə bir
keyfiyyətlərin daşıyıcısı olan alim, şəxsiyyətdir. O, son dərəcə həssas və səmimi
insandır. Həmişə elə hesab etmişəm ki, Akif müəllimin məhz zəkası, əzmkarlığı,
qətiyyəti, inadkarlığı və xeyirxahlığı elmin inkişafı üçün çox lazımdır.
Bəli, bütün dövrlər ərzində
yaşanmış illərə görə təəssüflənənlər də, peşman olanlar da və yaxud sevinənlər olur. Demək olar ki, sonuncular, yəni sevinənlər xalq, bütövlükdə cəmiyyət qarşısında üzüağ,
alnıaçıq olurlar. Çünki belələri nəsillərə örnək olan mənalı ömür yaşayır,
tarixi şəxsiyyət kimi qalırlar.
Hörmətli professorumuz Akif Abbasovun da qismətinə belə ömür payı nəsib olmuşdur. Onun mənalı ömür yolunu əks etdirən
güzgü isə onun dərslikləri, dərs vəsaitləri, monoqrafiyaları, metodik vəsaitləri, proqramları, yüzlərlə jurnal məqalələri, tezisləri, pedaqoji elmin,
təlim-tərbiyə və təhsilin, respublikamızda ictimai-siyasi durumun bir sıra
aktual problemləri haqqında, fəlsəfə və elmlər
proqramı üzrə doktorantlara rəhbərliyi,
bir çox elmlər doktoru və fəlsəfə doktoru proqramları üzrə dissertasiyalara rəsmi
opponentliyi, yazdığı yüzlərlə rəyləridir.
Qeyd etdiyimiz keyfiyyətləri tamamlayan daha bir cəhəti yada salmaq yerinə düşər: ”Akif müəllim həm də
çox məzmunlu, son dərəcə maraqlı və dinləyicini valeh edən bir həmsöhbətdir.
Bir şöbədə işlədiyimiz üçün bütün bunlara canlı şahidəm. Bizim tədqiqat işlərinə
stimul verməyini hər an xatırlayıram. Akif müəllim daim təhsilin, təlimin və əsasən
də tərbiyənin məqsədlərinin yeniləşdirirdi. Yenicə çapdan çıxmış kitablarına
fikir verərək, görürdüm ki, bu əsərlərdə milli ruh, öz dininə, torpağına və millətinə bağlılıq hissi onun fəaliyyətinin
mayasını təşkil edir.
Professor A.N.
Abbasov zəhmətkeşliyi, işgüzarlığı,
obyektivliyi, təşəbbüskarlığı, səmimiliyi ilə kollektivimizin dərin hörmətini
qazanmışdır. Yorulmaz, dönməz, cəsarətli, mübariz olan Akif müəllimin xidmətləri
əvəzsizdir. Bunun əyani sübutu olaraq qeyd edə bilərəm ki, Akif müəllim
haqqında ali təhsil ocaqlarından birində gedən söhbət məni valeh etdi və başa
düşdüm ki, ölkəmizdə belə görkəmli alimin olması ilə fəxr etmək lazımdır və mən də bir
kollektivdə çalışdığım üçün onunla fəxr edirəm, qürur duyuram. Arzum
budur ki, belə alimlərimizə bu gün qiymət verək, bir qədər də cabirsayağı yanaşsaq “Sağlığında
qiymət verək insanlara”. Çünki belə alimlər, belə gözəl insanlar hamı üçün örnək hesab olunur. Belə örnəklər isə gələcək nəsillərin
elmə axınına təkan vermiş olar.
Deyirlər yaxşı nəzəriyyə praktikanın yolunu daha gur
işıqlandırır. Buna nümunə olaraq professor Akif Abbasovu göstərmək mümkündür.
O, böyük pedaqoq- alim kimi hər yerdə
tanınır və hörmətlə qarşılanır.
Elmimizə və təhsilimizə şərəf və ləyaqətlə xidmət etmiş Akif
Abbasov onu sevən xalqının və uzun müddət işlədiyi kollektivinin qəlbində özünə
möhtəşəm bir məhəbbət abidəsi ucaltmışdır, elə bir abidə ki, yubileydən-
yubileyə daha uca, daha qüdrətli, daha əzəmətli görünür.
Hər kəsin həyatında əlamətdar hadisələr çox olur. Keçdiyim həyat
yollarında elə insanlarla rastlaşmışam
ki, onların arasında çoxlu bədxahlarla yanaşı, parlaq obrazları yaddaşımda əbədi həkk olan şəxsiyyətlər də olmuşdur.
Xoşbəxtlikdən bu gün cəmiyyətimizdə (çox az olsa da) belə insanlar var və onların əkdikləri
yaxşılıq toxumları insanların qəlbində zaman-zaman cücərir, yeni pöhrələr
verir. Onlar hiss edir ki, insan bu dünyaya yaşamaq, yaratmaq və yaxşı ad
qoymaq üçün gəlmişdir. Belə insanlardan biridir Akif Abbasov. Mənim
dissertasiya müzakirəmdə digər görkəmli alimlərlə, rəhbərim, görkəmli alim,
xeyirxah insan Zahid Qaralovla yanaşı, professor Akif Abbasovun dediyi çox
xoş sözlər qarşısında daxilən baş əydim və bu günə qədər yaddaşımdan
silinmir.
Yaxşı yadımdadır, bir dəfə professor Zahid Qaralov gözəl alim, mərhum Ağadadaş Babayevin rəhbərlik
etdiyi tərbiyə şöbəsinə gəldi. Bəzi məsələlərlə maraqlandı və şöbə müdirinə
tapşırdı ki, Akif müəllimə çox güvənirəm, onun gələcəyi parlaqdır, qoy bu
istiqamətdə (əlindəki qeydləri şöbə müdirinə uzadaraq) elmi tədqiqat aparmağa başlasın. Sonralar
başa düşdüm ki, Akif müəllim öz tədqiqatlarıyla
pedaqogika elmini zənginləşdirmiş və onun inkişafına böyük təkan vermişdir.
Mən onu bilirəm ki, mənalı və zəngin ömür sürmüş Akif
Abbasov haqqında söz deyən hər bir kəs onun işığında özünü də tanıtmış olur.
Mən onunla bir müəssisədə çalışmağımdan əsil mənəvi zövq
alıram, onun iti məntiqi, nəcib əxlaqı, böyük ürəyi hər kəsdə olan keyfiyyət
deyil.
Mənim kimi çoxlarının
gözləri önündə bir məşəl kimi yanan, fədakar müəllim, alim, bir neçə müəllim nəsli
yetişdirən Akif Abbasov bu gün də, ömrünün qalan hissəsini sabahın dəyərli vətəndaşlarını
yetişdirməyə həsr edir. Bu bir ömür kitabı, bu bir tarixdir. Öyrənən, öyrədən,
yaşayan, yaşadan tarix. Bu fəxr ediləsi, öyünüləsi ömür. Qürur duyulası
tarixdir. İllər keçəndən sonra bir müəllim-pedaqoq kimi anlamışam ki, əsl insan odur ki, elə
sağlığında heykəlləşsin, ucalsın. Yoxsa bəzi bədxah alimlər kimi, adı gələndə
hamı üzünü çevirir.
Bəli, mərd, əyilməz, vüqarlı, xeyirxah kişi belə olur, hörmətli
Akif müəllim kimi.
Pedaqogika üzrə elmlər doktoru, professor, əməkdar müəllim
A.N. Abbasov Respublika günündə - 28
Mayda anadan olub!
Adı hər zaman xeyirxahlıq etalonu kimi çəkilən, Akif müəllim!
Ad gününüz mübarək! Siz mənim üçün böyük ustadsınız! Sizə sağlamlıq və uğurlar
diləyirəm. Böyük Tanrı xeyirxah işlərinizdə Sizə yar olsun!
Ürəklənib bir söz demək istərdim: müəllim olmaq çətin deyil,
müəllimlərin müəllimi olmaq, onların fəaliyyətinə “qoca palıd” kimi kölgə
salmaq çətindir, həm də şərəflidir. Qoy Akif müəllimin kölgəsi pedaqoji elmin
üstündən əskik olmasın!
Hörmətlə, Səadət Həsənova pedaqogika üzrə fəlsəfə doktoru,
dosent Azərbaycan Respublikasının Təhsil
İnstitutunun Elmi- pedaqoji Tədqiqatlar Mərkəzinin böyük elmi məsləhətçisi
https://www.facebook.com/akif.abbasov.35